4.13.2011

Glöm inte att le

Jag ska på date. Hm, det var ju ett tag sedan. Han är trevlig så det blir nog bra.
Det är det där med kläderna, inte för kort, inte för ringat, inte för snällt, inte för hårt. Draperad kjol, en draperad tröja men i motsatt riktning som kjolen. Elegant, kanske för elegant, han är typisk reklamare jeansskjortaellerhipptshirtcardigan.
Klackar känns självklart, dessutom är han lång. Jag har en thing för långa män, och blå ögon, och um ok erkänner, inte första reklamaren. Gillar direktheten, vana att uttrycka sig snabbt, rakt.
Jag önskar jag hade mina stövlar, jag har släpat med mig mina svarta pumps sedan bröllopet men ceremonin hölls i en brant backe mitt i bushen och det sista man har tid med är att se var man sätter fötterna när man fotograferar. I samråd med bruden behöll jag därfor mina kornblå sandaler som är i det närmaste chockblå... När jag gick genom folkmassan hörde jag en dam säga 'Oh, och de har en fashionable fotograf också". Jag kunde knappt hålla tillbaka ett skratt.
Så mycket för att vara diskret klädd fotograf.

No comments: