2.22.2011

I punktform, nästan

SKOR: Med tanke på att mina knän fortfarande läker efter att ha halkat på Stockholms istäckta gator är det mest platta vinterkängor som gäller.
SNEAKERS: Inte i snöslasket.
JEANS: Har faktiskt inga.
T-SHIRT: Aldrig någonsin. Avskyr t-shirts, de sitter åt i halsen och knölar sig.
UNDERKLÄDER: En låda med svarta vardags; en låda med finare.
VÄSKA: Beror på kläderna. Mest en stor svart väska med plats till datorn och en i mjukaste skinn som jag köpte i New York. Den har visserligen en tofs som jag inte gillar, men kvalitén var så ljuvlig att jag köpte den ändå på en Kleinutförsäljning.
PLÅNBOK: DKNY i svart skinn. Dragkedjan på baksidan har dock repat ett par solbrillor. Inte optimalt.
SOLGLASÖGON: Alltid, förkärlek till stora svarta.
KLOCKA: DKNY i strass. Fick den av mina föräldrar när jag tog min magisterexamen 2005 och jag har just inte köpt någon ny.
SMYCKEN: Har inte hål i öronen. Ibland halsband och i så fall långt, tycker inte om när det sitter i halsen. Har ofta armband, matchar med kläderna. Alltid ett par ringar.
MOBILTELEFON: iPhone svart
DATOR: McBook Pro.
LOTION: Biotherm Eau d’énergie. Ansikte Décleor Hydra Floral.
DEODORANT:Biotherm deo pure
TANDKRÄM: Colgate
SCHAMPO/BALSAM: Kérastase och Matrix
TVÅL: hand - Cherry Blossom, ansikte - MD Formulations
PARFYM: Viktor & Rolf, Flowerbomb
MINERALVATTEN: Alltid, gör eget.
VIN: Torrt vitt. Chardonnay.
DRINK: Lemon, lime & soda eller vodka cranberry.
BRÖD: För gott och försöker undvika.
MAT: Vegetariskt och fisk.
GLASS: Piggelin.
GODIS: Allergisk och får svårt att andas av färgämne så det återstår choklad, helst m jordnötter.
SÄNG: 120 extra mjuk. Australisk dubbelsäng var bättre.
LAKAN: Mycket viktigt med mjukt sänglinne.
FRISÖRSALONG: Toni & Guy.
DAGSTIDNING: Ingen.
MAGASIN: Vi får flera till studion. Italienska Vogue är en klassiker.

No comments: